אוסף המאמרים הגדול ביותר ברשת בנושאי תזונה, כושר ואורח חיים בריא.

  • מה ההבדל בין שייקים למיצים?

הרשמה לסדנת מיצים ושייקים ללא תשלום

מלאו את הפרטים שלכם כאן למטה ונחזור אליכם בהקדם עם פרטים נוספים

כל השאלות והתשובות על ההבדל בין שייק למיץ 

מאת: הנטורופטיות ויקטוריה זדובצקי ואלכסה עמנואלוב

בתקופה המודרנית רוב האוכלוסיה צורכת מזון מעובד אשר חסר בערכי תזונה שהגוף צריך  לכן להרבה אנשים יש מחסור כזה או אחר בויטמינים ו/או מינרלים. אחת הדרכים להשלים את החוסרים בתזונה היא ע"י שתיית מיצים ושייקים מפירות וירקות.

מה ההבדל בין שייק למיץ?

מיצים ושייקים הן שתי אפשרויות שונות לצרוך ויטמינים ומינרלים. שניהם מועילים מאוד לבריאות אך קיים הבדל בינהם הן בטקבטורה ובטעמים והן דרך בה הגוף סופג את הויטמינים והמינרלים והערכים התזונתיים שהגוף מקבל. נעמוד על היתרונות של כל אחד מהם. בהמשך נרחיב על שתיית שייקים ירוקים, זמני שתייה מומלצים ושילובים מומלצים בין פירות, ירקות ועלים ירוקים מסוגים שונים.

הקלה על מערכת העיכול – מסחטת מיצים מפרידה עבורנו בין הסיבים לנוזלים, כך שגופכם יכול לקבל תוך דקות את הכמות המירבית של יסודות מזינים בשתיית המיץ ובכך אנו מדלגים על שלב העיכול ומספקים לגוף חומרי תזונה באופן היעיל ביותר.
ספיגה מהירה– בפירות וירקות שלמים נלכדים בתאית כל הויטמינים מינרלים אנזימים ואנטי אוקסידנטים אולם כאשר הם משתחררים הם מגיעים לתאי גופנו בין 15 דקות במקום תוך שעה שלמה.בכך אנו חוסכים אנרגיה כי הגוף לא צריך להתאמץ בעיכול המזון ויכול להשקיע את האנרגיה בפינוי רעלים או החלמה.
המיצים גם מספקים לנו מיםלהם אנו זקוקים לתהליך המטבוליזם של הגוף.
מיצים טריים מעלים את רמת הבסיסיות של הגוף וכך מאפשרים תפקוד תקין של מערכת החיסון ומסייעים לחילוף חומרים יעיל בגוף.
המיצים מכילים נוגדי חימצון ומנטרלים את הרדיקלים החופשיים אשר עלולים לגרום נזק לתאי הגוף, להזדקנות ולעלייה בסיכון ללקות במחלות שונות.
מסייע לבסיסיות הגוף – רמת הבסיסיות בגוף מאוד חשובה. אכילת מזונות מהחי מעלה את רמת החומציות שמקשה על פעולת הכליות בגוף ולוקח מינרליים בסיסים מהעצמות כגון סידן. שתיית מיצים מעלה את רמת הבסיסיות מאפשרת איזון טוב יותר בגוף.
סוכר טבעי  – מיצים מכילים סוכרים טבעיים, סוכרים אלה מעניקים לנו את אותה כמות האנרגיה שאנו מקבלים מדברי מאפה, ממתקים ומשקאות קלים, אולם ללא תוספת של חומרים כימיים שונים ושומן.
• המיצים מכילים כלורופיל המצוי בצמחים בלבד אשר מסייע לגוף לייצר המוגלובין ובכך מגדיל את כמות החמצן המגיע לתאים.
מיץ שאינו מעובד  – מיץ שאתם מכינים בעצמכם, אתם יודעים בדיוק מה יש בו ואתם מבטיחים לעצמכם שהמיץ שאתם שותים בריא וללא כימיקלים.

שתיית שייקים

בשייק יש יותר– בדומה למיצים, השייקים מספקים לנו מגוון של ויטמינים ומינרלים, מים, אנטי אוקסידנטים, סוכרים טבעיים וכלורופיל אבל בניגוד למיצים הם מספקים סיבים תזונתיים אשר תורמים לבריאות הגוף, מורידים את רמות הכולסטרול בדם, תומכים בתהליכי העיכול וגורמים לתחושת שובע ולכן שייק אפשר להחשיב כארוחה לכל דבר.
ניקוי הגוף – שייקים מנקים את גופנו בצורה מקיפה יותר, הסיבים בשייק מנקים את הגוף באופן שונה מזה של המיצים הסחוטים, הסיבים התזונתיים אשר אינם מסיסים במים מוסיפים נפח לצואה ומסייעים לה לצאת בקלות מהמעי הגס.
כתוצאה מכך, לא מתפתחת במקום כמות גדולה של חיידקים המייצרים חומרים רעילים

מתי לשתות שייק ?

הזמן הכי טוב לשתות שייק הוא בבוקר מכיוון שאנו מקבלים כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים על בטן ריקה כך שהספיגה טובה יותר. השייק מכיל סיבים תזונתיים ונותן לנו תחושת שובע לאורך זמן. שתיית השייק מספקת אנרגיה להתחיל את הבוקר ברעננות ואין תחושת כובד אחרי השייק

איך מכינים שייק ירוק?

מומלץ לשים בשייק פרי או שניים, מה שאתם אוהבים
להוסיך כמה תמרים למתיקות מומלץ להוסיף עלים ירוקים  כגון: קייל, תרד או מנגולד. לשייק ירוק מקובל לקרוא גם סמודי
העלים הירוקים מנקים את הגוף ממתכות כבדות, מעלים את רמות הברזל, מטפחים את העור, מונעים מחלות,  ועוד ועוד.
למי שאוהב אפשר גם להוסיף אגוזים זרעים, זרעי פשתן לאומגה 3 או זרעי צ'יה.

שילובי מיצים ושייקים מפירות וירקות שונים

דיברנו על מיצים וכמה שהם תורמים לנו לבריאות, מלאים בויטמינים ומינרלים והכי חשוב שהמיץ שאנו מכינים בבית יהיה לנו טעים לכן אפשר לשחק עם שילובים שונים ולגוון במיץ עם פירות וירקות שונים.

פירות מתוקים עם פירות וירקות מאזני מתיקות – הפירות המאוד מתוקים כמו גזר, בננה, תמר, רימון, אבטיח, תאנים מומלץ לאזן עם ירקות מיימים יותר כמלפפון שטעמו נטרלי או שילוב עם עלים ירוקים.

פרי עדין מול דומיננטי – כאשר משלבים פירות שונים יש לשים לב לא להוסיף למיץ פרי או ירק בעלי טעם חזק ודומננטי כגון סלק או ג'ינג'ר ועלים ירוקים ולשלב אותם עם הרבה פירות בעלי טעם עדין כתפוח אגס או גזר.
למי שטעמו של המיץ חזק מידי יכול להשתמש ביחס של 3 מרכיבים בעלי טעם עדין (תפוחים אגס, גזר) למרכיב אחד בעל טעם עז (כמו כרוב, ברוקולי, או ירקות עליים כהים)

חמוץ ומתוק  – שילוב של פירות חמוצים ומתוקים יכול להוות בעיה עבור אלו שיש להם קיבה רגישה. מי שמאוד אוהב פירות מסויימים ורוצה לנסות בכל זאת יכול לנסות לשלב בזהירות ולראות איך הוא מרגיש לאחר שתיית המיץ או השייק

שילובים מומלצים

גזר / ג'ינג'ר / תפוח – משפר את תפקוד המערכת החיסונית.
תפוח / מלפפון / סלרי – מונע סרטן, מוריד רמת כולסטרול, מקל במצבים של קלקול קיבה וכאבי ראש.
עגבניה / גזר / תפוח– משפר את מגע העור ומונע ריח רע מהפה.
תפוז / ג'ינג'ר / מלפפון– משפר מרקם עור, מזין בלחות ומפחית את חום הגוף
תפוח / מלפפון / קיווי– משפר את בריאות העור
אגס / בננה– מאזן רמות סוכר בגוף
גזר / תפוח / אגס / מנגו – מקרר את חום הגוף, מנטרל רעלים, מוריד את לחץ הדם

אפשר לשלב בכל מיץ פרי אחד ירק אחד ופטרוזיליה או סלרי
אפשר להוסיף ג'ינג'ר לחיזוק מערכת החיסונית

מיץ רימונים

מחקרים מראים שמיץ רימונים שומר מפני טרשת עורקים
פרי הרימון עשיר ביותר בפוליפנולים – תרכובות הידועות כבעלות השפעה נוגדת חמצון חזקה
לשתיית מיץ רימונים יש יכולת להוריד לחץ דם
מיץ רימונים תומך בתהליכי הרזיה

שמן זרעי רימונים
במסחטת מיצים אוסקר טוחנים את הרימון עם הזרעים אשר מכילים שמן רימונים
אשר מעודד ספיגה של ויטמינים מסיסי שומן
ושמן רימונים ידוע בסגולות המרפא שלו
הוא נוגד חימצון חזק, תורם לבריאות העור, ומונע סרטן

מיצי פירות הדר

שילוב של הדרים במיצים יכולים לספק לנו הרבה ויטמין סי,
ויטמין A
ויטמיןE
עשירים בנוגדי חימצון חזקים במיוחד, בסידן וחומצה פולית
מונעים הצטטנות ושפעת
קליפות הדרים מכילות פקטין המסייע בטפול בהרעלת מתכות

מיצים ושייקים לילדים

ילדים יכולים להיות בררנים מאוד בכל הקשור לתזונה. יש מרקמים שהם לא אוהבים, יש ילדים שמסרבים לפירות וירקות   מסויימים ואפילו במקרים מסויימים לצרוך בכלל כל פרי או ירק מכל סוג שהוא.
מיצים ושייקים הם דרך נהדרת להוסיף פירות וירקות לתזונת הילדים. לעיתים, מה שלא מסכימים לאכול בהחלט מסכימים לשתות. לא רק מסכימים אלא גם נהנים ומבקשים עוד.
קשה למצוא ילדים שמסרבים לשתות מיץ. מיצים וילדים הם שילוב מוצלח. על כל השיטות ושילובי המיצים המומלצים לילדים ניתן לקרוא כאן.
גם הכנת שייקים ביחד עם הילדים יכולה לרתום אותם לעניין ולחבר אותם לתזונה בריאה. חשוב לשלב פירות שהילדים שלכם אוהבים במיוחד, לשלב קרח ביום קיץ חם ולדאוג לשייק בצבע חזק שיפתה גם את חוש הראיה לפני חוש הטעם.
דוגמאות לשייקים שילדים ישמחו לשתות הם:  שייק אדום בשילוב פירות יער, שייק צהוב עם אננס, בננה או שייק כתום עם אפרסמון ומנגו.

מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?
מה ההבדל בין שייקים למיצים?