מתכונים בריאים לילדים – פצפוצי שוקולד

מבחר מתכונים בריאים, עשירים ומגוונים.

  • מתכונים בריאים לילדים – פצפוצי שוקולד

7 בפברואר 2016

24-28 שעות
טבעוני

מתכון לפצפוצי שוקולד לילדים

מצרכים:

כוס אחת (240 מ"ל) כוסמת
3 כפות סילאן
1 כף שטוחה של אבקת קקאו
קורט מלח

אופן ההכנה:

מנביטים את הכוסמת (ראה למטה הכנת כוסמת מונבטת) ושוטפים היטב שוב לאחר ההנבטה.
מערבבים היטב את הכוסמת עם שאר המצרכים בקערה.
משטחים על דף ייבוש ומעבירים למייבש מזון למשך כ- 6-10 שעות ב- 46 מעלות.
את הייבוש מומלץ לעשות במייבש מזון בטמפרטורה מבוקרת של כ- 46 מעלות. ניתן לייבש גם בתנור רגיל עם בקרת טמפרטורת מתחת ל 50 מעלות (עדיף עם אוורור) אך אז סיכוי טוב שנאבד אנזימים חשובים וחלק מהויטמינים (ואיתם הטעם…)
הנבטת כוסמת: משרים את כוסמת ל-12 שעות, מסננים את המים העודפים ושוטפים את הכוסמת היטב עד שהמים צלולים ומנביטים במנבטה או במסננת כ6 שעות (אם מנביטים במסננת רצוי לכסות עם מטלית לחה).
דבר הנטורופתית שירי מזור מבית אופק חדש: פצפוצי כוסמת מונבטת אינם מכילים גלוטן והודות לתהליך ההנבטה זמינות האנזימים, הויטמינים והמינרלים עולה פי כמה. דגנים מלאים כגון כוסמת משפרים את תהליך העיכול ויעילים כנגד עצירות על רקע חוסר סיבים תזונתיים.