המדריך לרכישת בלנדר

המדריך לרכישת בלנדר

איזה בלנדר מומלץ לרכוש? 10 טיפים שיעזרו לך להחליט

 

אנו באופק חדש מתמחים בבלנדרים למעלה מ- 10 שנים. לאורך השנים ראינו איך התחום מתפתח ואיך תעשיית הבלנדרים כולה משתדרגת באיכות. יחד עם זאת, גם יכולנו לחוש את התסכול של הלקוחות, שהתקשו לבחור בלנדר, בייחוד עם כמות המידע העצומה הניתנת באינטרנט ועם פעילויות השיווק באינטרנט, שפעמים רבות אינן עולות בקנה מידה אחד עם כללי האתיקה. לצערינו, דווקא הישראלים שלא רוצים לצאת “פראיירים”, מחפשים מציאות ויוצאים בסוף הכי “פראיירים”.
בעמוד זה ננסה לסייע להקנות לכם לכלים להשוואת בלנדרים, להצביע על נקודות שחשוב להזהר מפניהן, ננסה לעזור להמנע מטעויות שבסופו של דבר יהפכו את הרכישה להרבה פחות משתלמת.

 

לבלנדר עוצמתי השפעה גדולה על יכולתכם לשמור על תזונה בריאה. האפשרות להכין ארוחות טעימות ומזינות במהירות בבית, תוך שימוש במרכיבים איכותיים שבחרתם בעצמכם, חשובה במיוחד. בפועל זו השקעה, בבריאות, במשפחה ובאיכות חיים. מכיוון שכך, יש חשיבות להחלטה שתקבלו, וגם אם אינכם, או לא תהיו לקוחות של מוצרינו, נשמח אם המידע המובא כאן יסייע לכם בקבלת החלטה טובה יותר.

1. איכות חומרי הגלם והמרכיבים

מאיכות החומרים שמהם עשוי הבלנדר ניתן להתרשם באופן ראשוני רק לאחר שנוגעים ומרגישים את הבלנדר. לדוגמא – איכות הפלסטיק. כל החברות שמייצרות בלנדרים מתהדרות בכך שהפלסטיק שלהן עשוי מטריטאן, ללא BPA. מניסיונינו ההבדלים בפלסטיק גדולים מאוד. הקריטי ביותר הוא כמובן הפלסטיק של המיכל, אך גם הפלסטיק ממנו בנוי הבסיס יכול להיות כזה שאינו עמיד בכתמים, נשרט בקלות, דוהה וכדומה. אפשר גם להרגיש הבדלים גדולים באיכות של המפסקים והבוררים. המגע בבוררי ההפעלה יכול לרמז אף הוא על משך החיים הצפוי של המכשיר.

העמידות מתבטאת גם באיכות הלהבים, שמשפיעה באופן ישיר על שמירה על רמת הביצועים לאורך זמן. הסוד אינו טמון בחדות הלהבים. בבלנדרים רבים, שכדוגמת חיקויי ויטמיקס, משתמשים בלהבים חדות שמתקהות עם הזמן. עדיף לרכוש בלנדר שאינו מתבסס על חדות הלהבים, כי אלו צפויים להתקהות עם הזמן. במקרה כזה קשה אפילו להפעיל את האחריות, מפני שחיצונית הכל נראה תקין, וקשה להוכיח שהבלנדר ירד בביצועים.

 

מבחינת איכות החומר, מומלץ לבדוק את הגומי שממנו עשויה הרפידה עליה יושב הקנקן. כבר ראינו בעבר בבלנדרים שמחקים את ויטמיקס גומי מאיכות נמוכה (לא ניתן להתרשם מכך בסרטונים), כך שלאחר זמן הקנקן לא יושב טוב. במקרים מסויימים הרגשנו ריח חריף של תוצר נפט מייד כשהתקרבנו לרפידה. זה כמובן מעיד על חומר גלם לא איכותי.
מרכיב נוסף חשוב הוא המכסה של הקנקן, עד כמה הוא איכותי, איך הסגירה שלו, עד כמה פשוט לפתוח ולסגור עם יד אחת, מה רמת האטימות של המכסה?

 

2. בטיחות המזון

חשוב לרכוש בלנדר מחברה שמקפידה הקפדה יתרה על כל מה שקשור לבטיחות החומרים בהם נעשה שימוש בבלנדר. בלנדר הוא אחד המוצרים שהמזון מגיע איתו במגע באופן משמעותי ביותר. מזון קשה מוטח בחוזקה במיכל והתערובת כולה מתחככת בדפנות המיכל. בידקו מה המדינה בה מיוצר הבלנדר. האם זו מדינה מתקדמת? מה רמת הפיקוח על הייצור? האם הבלנדר עבר ביקורת של מכון התקנים הישראלי? שימו לב שכל משלוח שמגיע לארץ נבדק מדגמית ע”י מכון התקנים הישראלי. לעומת זאת, לא כך הדבר במדינות רבות, כך שגם אם נבדק אב טיפוס, אף אחד לא מפקח על הייצור בהמשך.

הנה דוגמא לבחינה של בלנדר שנחשב ממש להיט בארה”ב, אלא שהחוק בארה”ב מחייב את היצרן להזהיר שהקנקן מכיל עופרת (מתכת רעילה). היצרן כמובן לא מציין זאת באף מקום והלקוח יכול לגלות זאת רק במקרה שיקרא את האותיות הקטנות במדריך של המוצר.

3 . בבחירת בלדנר מומלץ חשוב לבדוק את מדד איכות הערבול  BQI

הבעיה המרכזית ברכישת בלנדר מקצועי באיכות גבוהה, היא שיש הרבה אפשרויות וקשה לדעת מי יותר טוב באמת ואיזה בלנדר יספק את צרכינו. החלוצה בתחום הבלנדרים המקצועיים הייתה חברת ויטמיקס שמובילה את הטכנולוגיה כבר למעלה מ-100 שנה. לאורך השנים קמו חברות רבות שטענו לבלנדר איכותי דוגמת ויטמיקס. האינטרנט, שאיפשר לצרכנים לקבל החלטה מושכלת יותר, רק הגביר את הבלבול. מספר לא קטן של חברות הצהירו על המוצר שלהן כמוצר שטוב כמו ויטמיקס או עולה עליו ונקטו בפעולות שונות שלעיתים גם אינן עולות בקנה אחד עם האתיקה. לדוגמא: סרטונים מטעים ב – YouTube, חוות דעת שיקריות (לעתים מצד זהויות מתחזות), בלוגים מזויפים, בלוגרים משוחדים ועוד. צרכנים רבים נפלו בפח של השיווק האינטרנטי והשאלה שנותרה בעיניה היא איך באמת יודעים עד כמה הבלנדר איכותי?
בתחום זה חברת ויטמיקס הייתה חלוצה. החברה פיתחה מדד שנקרא BQI, Blending Quality Index. מדד זה מגדיר מבחנים המאפשרים לכמת את ביצוע הבלנדרים ולדרג אותם. המדד נבנה כך שהוא יהיה חזרתי וניתן להגן על תוצאות הבדיקה בבית המשפט.

 

4. כוח מכאני או הספק בוואטים?

חברות רבות מתהדרות בהספק גבוה של המנוע, כנתון שיסייע להשפיע על ההחלטה לרכוש את המוצר שלהן. זה הולך להיות קצת מורכב וטכני, אבל הישארו איתנו. זה משתלם. הכוח שבאמת חשוב הוא הכוח המכאני ולא הכוח החשמלי. כוח זה נקבע על פי התמסורת ועל ידי הנצילות של המנוע. הנצילות היא תכונה שאומרת כמה מההספק החשמלי שמגיע מרשת החשמל ינוצל לייצור כוח מכאני ומהירות סיבוב וכמה מתבזבז על חימום. אם ראיתם מוצר שהיצרן רושם בו בגאווה שהמנוע צורך הרבה חשמל, אך חלק מהחשמל הזה בסוף הולך לחום, למנוע זה עשויה להיות בעיית אמינות לאורך הדרך כתוצאה מעומס יתר.

להטעיה מסוג זה אפשר להוסיף הטעיה מסוג נוסף בדמות מהירות  סיבוב הלהבים, כאשר חברות אמינות מדווחות על מהירות סיבוב תחת עומס מלא, לעומת חברות אחרות שמספקות מידע על המהירות כאשר הבלנדר כלל לא מועמס. והכי חשוב לזכור שקיימות גם חברות שמצהירות הצהרות שקריות ומנצלות את חוסר היכולת של הצרכנים לבדוק אותן.

5. טבלאות השוואה מטעות באינטרנט

ברחבי הרשת ניתן למצוא טבלאות השוואה רבות בין בלנדר ויטמיקס לבין מוצרים שונים שטוענים לביצועים דומים. לא מומלץ להסתמך ברכישה שלכם על טבלאות השוואה שקיימות באינטרנט, בייחוד בכל הקשור לרמת הביצועים. את הצרכן לא מעניין באמת כמה חשמל צורך המוצר, או כמה להבים יש בקנקן. כצרכן, מה שמעניין הוא איך יוצאת הגלידה, איך יוצא המרק החם ואחרי כמה זמן ( אם בכלל אפשרי), כמה חלק המרקם של חלבים כדוגמת חלב קשיו וכדומה. כמו כן חשובה רמת האמינות, בטיחות (לרבות בטיחות מזון), השירות וכדומה. תמיד חשוב ורצוי להשוות מוצרים שאפשר לראות אותם בעיניים, לחוש אותם, והכי חשוב – לטעום את התוצאה שלהם בפועל, לפני שקונים את הבלנדר.

6. אמינות מוכחת לאורך שנים

מומלץ לקנות בלנדר בעל אחריות ארוכת שנים, מחברה אמינה. רצוי לבדוק אם לחברה יש מוניטין של מוצרים אמינים. כאשר אנו בוחנים אמינות, איננו רק מתחשבים בכמות התקלות, אלא גם ביכולת של הבלנדר להמשיך לעבוד באותה יעילות למשך שנים, מבלי לרדת בביצועים לאורך השנים. בידקו מי נותן את השירות והאחריות. האם זו חברה ישראלית המחויבת לחוקי הרכישה בארץ? בידקו היכן נמצא מרכז השירות? מה מדיניות החברה לגבי השירות? מי יתמוך בכם במידה שתיזדקקו לתמיכה בתפעול או בירור כלשהו?

 

 

7. השקעה לשנים רבות

בלנדר עוצמתי הוא סוג של השקעה, בייחוד אם אתם מעוניינים לרכוש את המוצר לשנים רבות. גם אם יש אחריות ארוכה, לא תרצו לבקר הרבה את שירות התיקונים. אם חשוב לכם שהשייק יהיה במרקם חלק ככל האפשר, כי זה יותר טעים לכם, וגם כי הילדים לא מוכנים אחרת, אל תסתפקו בפחות מזה. האפשרות להכין בעצמכם מאכלים טעימים במהירות לכם ולכל המשפחה, עשויה להיות ההבדל בין להקפיד על תזונה בריאה לבין לזנוח ולחפף. מדובר באחד מכלי המטבח החשובים והמרכזיים ביותר שתרכשו, והבתאם יש להתייחס לרכישה.

 

8. הסכנות ברכישה מחברה שאינה ישראלית

כאשר רוכשים מחו”ל דרך אתר אינטרנט או בייבוא אישי, חוקי המכר של מדינת ישראל אינם חלים על מכירה זו. בפועל החברה לא מחויבת לחוק המכר (חוק הגנת הצרכן, התשמ”א – 1981),  ללא חובת אפשרות החזרה של המוצר או ביטול עסקה, וכן ללא חובת מתן שירות, זמינות חלקי חילוף או מתן אחריות לאורך התקופה שהובטחה בתחומי מדינת ישראל.

הסיבה הבולטת ביותר לרכישה בחו”ל היא כמובן המחיר, אך קיימות כמה הטעיות נפוצות בסוגיית המחיר וחשוב לחשב מבעוד מועד את המחיר הכולל שתצטרכו לשלם, שהוא לרוב מחיר גבוה מהמחיר שפורסם.

  1. המחיר בחו”ל אינו מאפשר לחלק לתשלומים. בארץ בדרך כלל תקבלו הנחה על תשלום אחד או מזומן.
  2. המחיר אינו כולל מע”מ ומכס ולעיתים תדרשו לשלם גם הוצאות סיווג מכס יקרות.
  3. אם מדובר במוצר המתאים ל 110 וולט תצטרכו לקנות שנאי יקר במיוחד. הפעלה של בלנדר עם שנאי פעמים רבות מקצרת את אורך חייו. כמו כן, לא ניתן לתת שירות למוצרי 110 וולט בארץ, כך שמבמקרה של בעיה תאלצו לשלם סכומים גבוהים מאוד לשלוח אותו לחו”ל לתיקון ולהחזירו לארץ.

לאחר ששיקללתם את כל אלו, בידקו אם פער המחירים עדיין מצדיק רכישה בחו”ל.

 

9. המלצות של צרכנים באתרים בלתי תלויים

חשוב לא להסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו. אל תלכו שולל אחר שיווק אינטרנטי מתוחכם.

ההטעייה הכי נפוצה שנפגשנו בה באשר להמלצות צרכנים, היא שהם פשוט לא יודעים למה לצפות. מעולם לא היה ברשותם בלנדר עוצמתי. הם רוכשים בלנדר שהביצועים שלו לא רעים בכלל, והם סה”כ די מרוצים, אבל בכלל לא יודעים עד כמה חייהם היו יכולים להיות פשוטים יותר, ומה ההבדל מול מוצר איכותי יותר. הם כותבים חוות דעת אמיתית וכנה וגם מסבירים לעיתים איך ביצעו רכישה נבונה, לדוגמא על פי טבלאות ההשוואה, הספק מנוע, מהירות להבים, וכדומה. כלומר, רק מוכיחים עד כמה השיווק האינטרנטי הצליח להשפיע עליהם.
סרטוני השוואה הם כבר עניין לגמרי אחר. שימו לב לסרטון הבא שבו הבלוגר חשף הטעייה מכוונת בסרטון ההשוואה, שנועדה להוכיח שהמוצר של החברה טוב יותר מויטמיקס:

 

10. בלנדר – מבחן התוצאה – קלות ההכנה והמרקם שמתקבל

מרכיב חשוב בשמירה על תזונה בריאה הוא עד כמה קל להכין, וכמה זה יוצא טעים. אם המוצר מומלץ על ידי שפים מובילים בעולם, זה כמובן בעיקר יתרון לבלנדר מקצועי עם מגוון של שימושים. מומלץ לבחון את השימושים שבהם כגון: שייק, גלידה, מרק, ממרחים ואם אין מספיק חוות דעת לגבי מכלול השימושים לא להסתפק בסרטון אינטרנטי שצפוי להיות מגמתי.

מבחן התוצאה אינו מטריד את כותבי טבלאות ההשוואה. עדות לכך, ניתן למצוא לדוגמא בנושא קנקן הקמח של ויטמיקס. בטבלאות ההשוואה גילינו שאחד היתרונות שמציינים במוצרים מסוימים הוא שהקנקן שלהם מתאים גם לקמח. לכאורה יתרון, שני שימושים במיכל אחד. פרט קטן שלא מצויין שם הוא שגם בקנקן הרגיל של ויטמיקס ניתן לטחון קמח כמו בבלנדרים הללו, אלא ש… ויטמיקס מחוייבת לטחינת קמח באיכות גבוהה ועל מנת לקבל את האיכות הגבוהה ייצרה קנקן ייחודי. כמו כן, הקנקן הזה משמש גם לתבלינים ומאפשר הפרדה נוחה של תבלינים שעשויים להשאיר ריח חזק בקנקן, שיכול לדבוק בתערובת נוזלית אך צפוי לא להשפיע בתערובת יבשה של קמח. שאלת הקנקן הנפרד לקמח היא שאלה שנשאלנו בה מספר פעמים על יד לקוחות בעבר.

לסיום, חשבנו שהכי מתאים לדבר על הפעולה האחרונה שאף אחד לא נהנה ממנה. הלא היא ניקוי הקנקן. בידקו גם את פונקציית הניקוי העצמי. מדובר על אחת הפונקציות החשובות של הבלנדר.

 

חשוב לציין שכחברה שמשווקת את ויטמיקס בישראל יש לנו אינטרס ברור (שתרכשו את ויטמיקס כמובן!), אבל אם סוגיית המחיר מהווה חסם, וגם תנאי תשלום נוחים אינם מספיקים, חשוב לנו לסייע בהסברה מראש, כך שתדעו בדיוק היכן ייתכן שעובדים עליכם, היכן אתם צפויים להתפשר, לאילו סיכונים אתם עשויים להחשף, איך לקרוא נכון את הנתונים, מה המחיר האמיתי, מה חשוב לבדוק ועוד, וזאת על מנת לסייע בידכם לקבל החלטה מושכלת ככל האפשר, אפילו אם אינה רכישת ויטמיקס. עוד חשוב לציין שלקוחות אופק חדש (גם אם רכשתם את המוצר אצל אחד המשווקים המורשים שלנו), זוכים לאפשרויות שידרוג מוצרים בתנאים אטרקטיביים מאוד, כך שגם אם צרכיכם משתנים בעתיד תוכלו להתקדם לדגם חדיש יותר שיענה יותר טוב על צרכיכם.

0