דגשים בבחירת מסחטת מיצים קשים

בחירת מסחטות מיצים

הבדלים בין מסחטת מיצים בטכנולוגיה איטית למסחטה פשוטה

את סוגי מסחטות המיצים ניתן לחלק לשלוש קטגוריות עיקריות:

  1. מסחטות מיצים הידראוליות
  2. מסחטות מיצים סליליות – מסחטות מיץ סחיטה איטית
  3. מסחטות מיצים צנטריפוגליות

מסחטת מיצים הידראולית עובדת בשיטה של דחיסה של הפרי/ירק לצורך מיצוי המיץ ממנו. היתרון הגדול ביותר של מסחטת מיץ הידראולית הוא יכולת המיצוי הגבוהה מאוד. החיסרון הבולט הוא גודלה, ומחירה הגבוה במיוחד (מעל 2000 דולר בארה”ב). חסרונות אלו גורמים לכך שמסחטה זו אינה פופולרית.

מסחטת מיצים מהדור החדש –  טכנולוגית סחיטה איטית

מסחטות מיצים סליליות עובדות בשיטה של סחיטה בלחץ כאשר הפרי ירק נמעך בתוך סליל או סלילים. למסחטות המיצים הסליליות יתרונות רבים על פני כל שאר סוגי המסחטות ונחשבות לקניה המועדפת של מרבית שוחרי הבריאות בעולם. קיימים שני סוגים של מסחטות מיצים סליליות. מסחטות מיץ עם סליל אחד ומסחטות מיצים עם שני סלילים. הטכנולוגיה של מסחטות אלו מאפשרת להן באופן כללי את היתרונות הבאים:

  • שמירה טובה מאוד על הערך התזונתי של המיץ
  • יכולת סחיטת עלים ירוקים
  • יכולת סחיטת גרעיני רימונים
  • יכולת מיצוי טובה מאוד  – מאותה כמות פרי או ירק יוצא יותר מיץ
  • פעולה שקטה
  • אפשרות לקבל מיץ מסונן מאוד עם מעט חתיכות פרי
  • יכולות עיבוד מזון נוספות כגון טחינת אגוזים וקטניות מונבטות, הכנת מזון לתינוקות  וכן הכנת סורבה מפירות קפואים
  • עבודה בהספק נמוך וצריכת חשמל נמוכה

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות הבדלי איכות משמעותיים בין מסחטות מיצים סליליות מסוגים שונים. ולא בכל מסחטת מיצים סלילית תקבלו בהכרח את כל היתרונות שמנינו כאן.

מסחטת מיצים אוסקר

מסחטת מיצים קשים מהדור הישן – מסחטת מיץ צנטריפוגלית

הסוג השלישי הוא מסחטות מיצים צנטריפוגליות. מסחטות מיצים צנטריפוגליות עובדות ע”י חיתוך של סכין חדה מאוד המסתובבת במהירות רבה של עשרות אלפי סיבובים בדקה. מחיריהן משתנים ביחס לאיכותם. אולם, לרוב, העלות נמוכה יותר ממסחטות מיצים סליליות.  היתרונות העיקריים של  מסחטות מיצים צנטריפוגליות הן:

  • יכולת סחיטה של חתיכות פרי גדולות בבת אחת (לדוגמא עד כדי תפוח שלם). זו גם הסיבה שהן שימושיות בברים של מיצים.
  • סחיטה מעט מהירה יותר ביחס למסחטות מיצים סליליות (סחיטה של כוס מיץ במסחטת מיצים סלילית תיקח כדקה יותר)

החסרונות הבולטים:

  • פעולת החיתוך המבוצעת במסחטת המיץ גורמת לחימצון ולחימום. המיץ מעבד מאיכותו ומצבעו המקורי.
  • אין אפשרות לסחוט עלים, עשב חיטה, או נבטים.
  • אין אפשרות סחיטה של גרעיני רימונים.
  • רועשת בעת השימוש
  • פעמים רבות המיץ אינו צלול
  • יכולת ניצול נמוכה יותר ביחס למסחטות סליליות.

כיצד לבחור מסחטת מיצים קשים ?

בבואנו לרכוש מסחטת מיצים מומלץ להתייחס לקריטריונים הבאים:

יכולת ניצול – זוהי תכונה שפעמים רבות לא שמים לב אליה. למסחטות מיצים צנטריפוגליות יש יכולת ניצול נמוכה. למסחטות מיצים סליליות באופק חדש יש יכולת ניצול גבוהה ביותר. המשמעות היא שמאותה כמות פרי או ירק מקבלים יותר מיץ. לכן נדרש לשטוף פחות ירקות ופירות וגם חוסכים בעלויות המצרכים.

קלות ניקוי – החלק הכי פחות נעים בלסחוט מיץ הוא לנקות את המכונה אחרי. החלק הכי פחות נעים בניקוי הוא ניקוי המסננת. המסחטות הסליליות האופקיות באופק חדש מאפשרות מסננת קטנה מאוד ביחס למסננת של מסחטה צנטרפוגלית ולכן קלות הרבה יותר לניקוי.

צלילות המיץ –  מסחטות מיצים סליל כפול באופק חדש הן בין היחידות המאפשרות בחירה של סמיכות המיץ. האם ברצונך מיץ צלול או “קלאודי”?

האפשרות לסחוט עלים – במסחטת מיצים צנטריפוגלית לא ניתן לסחוט עלים. סחיטת מיץ מעלים חשובה מאוד לבריאות. הידוע ביותר הוא מיץ עשב חיטה. אולם, כל העלים האכילים בריאים מאוד בתצורת מיץ ובעלי תכונה בסיסית המאזנת את חומציות הגוף. בנוסף, ניתן לסחוט גם נבטים. עלים ונבטים לא רק בריאים מאוד, אלא מאפשרים מיצים שונים בטעמים מעודנים (לדוגמא: מיץ סלרי, תפוח וגזר או פטרוזיליה תפוח וגזר)

אפשרות לסחוט גרעיני רימונים – פעולה בלתי אפשרית במסחטת מיצים צנטריפוגלית. מסחטות מיצים  סליליות באופק חדש סוחטות רימונים בקלות, ומפרידות בין פסולת הגרעינים לבין המיץ.

פעולות נוספות – מסחטות מיצים סליליות באופק חדש משמשות גם כמעבד מזון, וכך הן הופכות למרכז המטבח הבריאותי. ניתן להכין בקלות רבה סורבה מפירות קפואים, חמאות אגוזים מכל הסוגים ומזון תינוקות. במסחטות שעובדות בצורה יעילה וטובה, כיף ובטיחותי להכין מיץ עם הילדים, למשל עם מסחטת מיצים אוסקר:

עמידות המכונה – כמה זמן ניתן לעבוד עם מסחטת המיצים ברציפות, ללא הפסקה

אחריות – רוב מסחטות המיצים בשוק מקבלות אחריות של שנה עד שנתיים ומקורן בסין. מסחטות המיצים באופק חדש מקבלות אחריות בין 3 עד 5 שנים.

0