הטרמפולינות הטובות בעולם, תוצרת גרמניה, עם תכנון, השקעה בעיצוב והקפדה על חומרי גלם איכותיים ביותר. לשמירה על הכושר, המשקל וכל זאת בהנאה ומתוך חוויה מעוררת שרוצים לחזור עליה בכל יום מחדש. אימון על טרמפולינה נחשב לאחת משיטות האימון הבריאות ביותר.

  • גב האומה – תרגילים לחיזוק הגב

תרגילים לחיזוק הגב באמצעות קפיצה על טרמפולינת bellicon 

רק מי שחווה זאת ממקור ראשון יודע: כאבי גב משפיעים על הכול: על האנרגיה, על מצב הרוח, על העבודה ועל איכות החיים. כל משימה פשוטה כמו קשירת שרוכים, סחיבת מצרכים מהמכולת או כניסה לרכב גוררת כאבים עזים ולפעמים היא פשוט בלתי אפשרית לביצוע.
חשוב לדעת כי ישנן דרכים לשמור על הגב ולהפחית את הכאבים. אחת מהן היא קפיצה בטרמפולינת bellicon לאימון אישי השומרת על גב חזק ובריא.
בזכות רצועות הבנג'י האולטרא-אלסטיות, הקפיצה הרכה תורמת לחיזוק שרירי הליבה, שימון המפרקים, שיפור שיווי המשקל ושיפור הקואורדינציה.
טרמפולינת bellicon נותנת פתרון "הכול תחת קורת גג אחת" לאנשים שרוצים גם לעסוק בפעילות גופנית, גם לשמור על גב חזק וגם להימנע מכאבים.

 

שלוש המלצות לתרגילים המונעים כאבי גב

דו"ח מחקרי על כאבי שלד ושריר העלה כי 1 מכל 10 ישראלים סובלים מכאבי גב וכי כ- 50% מההיעדרויות מהעבודה הן כתוצאה מכאבי גב, עם עלות שנתית של בין 19-26 מיליארד שקלים בגין טיפול בסובלים מכאבי גב.
החדשות הטובות הן שברוב המקרים, ניתן למנוע או לצמצם את הכאבים באמצעות אימון גופני קבוע, המסייע למתיחת וחיזוק השרירים ולשמירה על גוף משוחרר, חזק ובריא. סוגי התרגילים המומלצים לכאבי גב הם:
1. חיזוק שרירי הליבה התומכים בגב
2. התעמלות אירובית קלה לבריאות המפרקים ולפיתוח סיבולת לב ריאה
3. מתיחות לגמישות ויישור הגוף

 

קפיצה בטרמפולינת bellicon משלבת תרגילים אלו יחד. הנה דוגמא לתרגול על הטרמפולינה המסייע לחזק את גב ותורם להפחתת כאבי גב:

 

 

תרגילים לחזוק הגב באמצעות אימון טרמפולינה

מגוון תרגילים לחיזוק הגב באימון טרמפולינה

שמירה על הכושר הגופני חשובה גם כשיש כאבי גב. בניגוד לנהוג לחשוב, הנזק הנגרם לשרירים כתוצאה מהפעלה מועטה מדי של שרירי הגב זהה לנזק הנגרם כתוצאה ממאמץ רב מדי.
שרירי הגב, כמו שרירי הליבה של הבטן התחתונה, האגן והמותניים האחראים על התמיכה בגב, חייבים להתחזק על מנת להפחית את הלחץ מהדיסקוס ומהחוליות בשלד.
אימון מתון על טרמפולינת bellicon היא דרך מצוינת הן לחיזוק שרירים והן לשחרור שרירים מתוחים.
קפיצה על טרמפולינה לאימון אישי יעילה מאד גם כאשר כאבי הגב נובעים מאובדן סידן (כתוצאה מאוסטופורוזיס ואוסטופניה). פעולת הקפיצה והכוח המתון המופעל בה הם בדיוק מה שהגוף צריך על מנת לבנות ולחזק את העצמות ולמנוע מחלות אלו.

 

 

אורטופדים ממליצים על תרגילים לכאבי גב

רופאים מסבירים: "פעילות אירובית מתונה וקבועה, שלא מותחת או מטלטלת את הגב יכולה לשפר את סיבולת לב-ריאה ולגרום לשרירים לתפקד טוב יותר".
מכיוון שסיבולת לב ריאה היא היכולת של המערכות המרכזיות בגוף לתמוך בפעילות קבוצות שרירי השלד הגדולות, שיפור הסיבולת ישפיע על תפקוד השרירים.
לאורך השנים ממשיכים המחקרים להוכיח שפעילות גופנית מתונה ולא אינטנסיבית, שאינה מותחת את קצה גבול היכולת של הגוף, הנה הדרך הטובה ביותר להיות בכושר ולשמר אותו – בייחוד כשמדובר באנשים עם "היסטוריית גב".
וישנם יתרונות בריאותיים נוספים לקפיצה על טרמפולינה: שיפור שווי המשקל, שיפור היציבה, שמירה על חוליות ומפרקים גמישים, עידוד זרימת נוזלים הדרושה לספיגת חומרי מזון ואפילו שיפור תהליך העברת מידע מהשרירים והגידים אל המוח – וכמובן, ככל שקופצים יותר, יכולות אלו משתפרות.

 

לסיכום, קפיצה על טרמפולינת bellicon מומלצת מאד לסובלים מבעיות גב. אם אתם סובלים מכאב גב נקודתי או כרוני, בדקו עם הרופא שלכם לפני שאתם מתחילים תכנית אימונים חדשה, ולאחר אישורו, תזמינו את עצמכם לקפוץ, ליהנות ולעשות טוב לגב שלכם.

תרגילים לחיזוק הגב התחתון בטרמפולינת בליקון

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך