הטרמפולינות הטובות בעולם, תוצרת גרמניה, עם תכנון, השקעה בעיצוב והקפדה על חומרי גלם איכותיים ביותר. לשמירה על הכושר, המשקל וכל זאת בהנאה ומתוך חוויה מעוררת שרוצים לחזור עליה בכל יום מחדש. אימון על טרמפולינה נחשב לאחת משיטות האימון הבריאות ביותר.

  • יתרונות בריאותיים של טרמפולינת בליקון

איך עובדת הטרמפולינה?

כשמסתכלים על תנועת הניתור הפשוטה והגמישה שמתאפשרת בטרמפולינה בליקון, קשה לדמיין כיצד בדיוק התנועה הזו מעוררת כל כך הרבה תגובות חיוביות בגוף. הסוד הוא בשינוי הכוחות המופעלים על הגוף המתרחש בין הנקודה הגבוהה ביותר ובין נקודת העצירה.

מדוע עדיף לקפוץ על טרמפולינה רכה?

בכל קפיצה מתרחש תהליך של כיווץ והרפיה של השרירים. זה קורה ללא תלות במשטח עליו קופצים. המיוחד בבליקון הוא שהשלב שבו מאטים הוא ארוך הרבה יותר. יש לכך שתי השפעות. הראשונה, פעילות מוגברת ומועילה יותר של השרירים, והשניה, שמירה על הגב והמפרקים מפני פגיעות. שלב התאוצה בבליקון, ארוך משמעותית מטרמפולינות המבוססות על קפיצים. לכן טרמפולינות אלו מעניקות אימון יעיל יותר ומהנה יותר, ללא פגיעה במפרקים שעשויה להיגרם בקפיצה על טרמפולינות "קשות".

לא רק השרירים מופעלים

האימון על בליקון מצויין לפיתוח השרירים, אולם בד בבד מועיל לדיסקוסים ולסחוסים אשר נהנים מתנועת המתיחה וההרפיה בעת הקפיצה, וזוכים לחומרי הזנה תוך כדי התנועה. לתועלות הבריאותיות ניתן גם להוסיף את העיסוי העדין שמקבלים האיברים הפנימיים תוך כדי התנועה.

מוצרי אימון רבים משולבים יחד בטרמפולינת Bellicon

 

סטפר (מדרגות)הניתור מעלה ומטה על המזרן דומה לטיפוס קל במדרגות. למרות זאת, טרמפולינה בליקון מפעילה לחץ עדין הרבה יותר על המפרקים והדיסקוסים ומאפשרת אימון מגוון הרבה יותר.
אימון משולבהאימון בבליקון מפעיל את כל קבוצות השרירים הגדולות ועל כן מאפשר אימון סיבולת לב מקיף – ניתן לאפיין אותו כאימון משולב אשר מפעיל את כל קבוצות השרירים יחד. ניתן גם לשלב עבודה עם משקולות רכות מיוחדות או רצועות אלסטיות.
הליכונים וריצהניתן לרוץ על טרמפולינה בליקון באותו האופן שרצים על גבי ההליכון. ביחס להליכה מופעל פחות לחץ על המפרקים. ביחס לריצה שורפים יותר קלוריות.
לוחות הרעדהלוחות הרעדה גורמים לכיווץ והרפיה של השרירים באופן דומה לפעילות על בליקון. יחד עם זאת, כיף יותר לקפץ על טרמפולינת בליקון, ולחוות את תחושת חוסר המשקל המיוחדת. ההבדל העיקרי הוא שעל גבי לוחות הרעדה רק קבוצת שרירים אחת מופעלת ברגע נתון, בעוד שעל גבי טרמפולינת bellicon כל השרירים מופעלים בו זמנית.
לוח איזוןטרמפולינת bellicon מתפקדת כמו לוח איזון אחד גדול. הגוף כולו מאומן בשמירה על היציבות. עם זאת, האימון על הטרמפולינה הוא אינטנסיבי יותר, ומתאים לפיתוח איזון ושיווי משקל במגוון של רמות.