הטרמפולינות הטובות בעולם, תוצרת גרמניה, עם תכנון, השקעה בעיצוב והקפדה על חומרי גלם איכותיים ביותר. לשמירה על הכושר, המשקל וכל זאת בהנאה ומתוך חוויה מעוררת שרוצים לחזור עליה בכל יום מחדש. אימון על טרמפולינה נחשב לאחת משיטות האימון הבריאות ביותר.

  • צפיפות עצם ואימון טרמפולינה

צפיפות עצם , אוסטאופורוזיס – טיפול ומניעה

קפיצה על טרמפולינה מסייעת לבניית העצם


מדוע הקפיצה חשובה כל כך לבריאות העצמות שלנו?

העצמות בגופינו הן רקמות חיות. על מנת שימשיכו לבנות עצמן וישמרו על רמת הדחיסות והצפיפות הנדרשת, אנו צריכים לבצע תרגילים המפעילים כוח סביר, לאתגר את העצמות והשרירים עם כוח המשיכה ולאפשר לגוף להתמודד עם משקל.

כאשר מבצעים תרגילים אלו כהלכה, במידה הנכונה, הלחץ המופעל על העצמות מגרה אותן לחדש עצמן, ליצור תאים חדשים שיחליפו תאים ישנים, ולהתמלא בסידן המחזק אותן.

 

אוסטאופורוזיס  – צפיפות עצם נמוכה

אוסטאופורוזיס היא מחלה הפוגעת בחוזק העצמות וגורמת להן להיחלש. אם לא נקפיד על תזונה נכונה ופעילות גופנית מתאימה, צפיפות העצם תדרדר, העצמות יחלשו עוד ועוד ולאט לאט יופיעו סמפטומים כגון: כאבי גב, עמידה כפופה ושברי עצמות – הסכנה המוחשית במחלת האוסטופורוזיס.

ברוב המקרים, המחלה פוגעת בנשים בגיל העמידה ומעלה, אך היא יכולה להופיע בקרב גברים ונשים בכל גיל. בישראל מדברים על שכיחות של למעלה מ- 18% בקרב נשים בגילאי 55-64 וכ- 28% בקרב נשים מעל גיל 65.

 

צעד קטן על טרמפולינת  bellicon– צעד גדול לבריאות העצם

קפיצה על טרמפולינה אישית bellicon מפעילה את כוח הגרביטציה פי 2-4 מהרגיל, ומאלצת את העצמות להתמודד עם כוח מתון המעודד אותן לגדול ולהתחזק.

במחקר שנערך לאחרונה גילו החוקרים כי אימון אישי בן 12 שבועות על טרמפולינת bellicon  עשוי לעצור את התקדמות מחלת האוסטיאופורוזיס, לייצב את רמת צפיפות העצם, לשפר את הקואורדינציה ואת הרפלקסים ובסופו של דבר למנוע שברים.

 

התעמלות בונה עצם – חיונית מאד לנשים

פעילות גופנית לא מספקת מובילה להתדרדרות המצב הגופני ולכן, אנשים הסובלים מצפיפות עצם נמוכה חייבים לעסוק בספורט.

מכיוון שחשוב מאד לבצע תרגילים בוני עצם בשגרה, חשוב לבחור תרגילים ברמת קושי ריאלית המותאמת לכושר הגופני שלכם, ושאינם מועדים לפציעות. אם תבחרו בפעילות גופנית שאינה עונה על קריטריונים אלו, סביר להניח שתתקשו להתמיד, והשיפור שהשגתם עד כה בחיזוק עצמותיכם, ילך וייעלם.

לפני מספר שנים בוצע ניסוי בקרב אסטרונאוטים מנאס"א שגילה כי קפיצה על טרמפולינה יעילה יותר מריצה. בניגוד לריצה הכרוכה במאמץ רב מדי וגוררת פציעות לרגליים, לגב ולברכיים, הקפיצה מחזקת את העצמות והשרירים תוך הפעלת כוח סביר, היא בטוחה, מקדמת בריאות ומחזקת את העצמות.

 

אז למה אתם מחכים? קפצו על הטרמפולינה האישית, בבית או בגינה, ותתחילו להרגיש טוב יותר ולחיות טוב יותר.

ויפה שעה אחת קודם. הקפיצה על טרמפולינת bellicon מצוינת לטיפול במחלת האוסטאופרוזיס, אך יותר מכך היא מסייעת למניעת הופעתה. אז אל תחכו להופעת סימני המחלה ו…קפצו לכם!

צפיפות עצם ואוסטאופורוזיס - טיפול
צפיפות עצם ומניעת נפילות באימון טרמפולינה
אימון שריפת שומנים על טרמפולינת בליקון