הכנה ואחסון של חטיפי פירות וירקות מיובשים

הכנה ואחסון חטיפים בריאים

הכנה ואחסון של חטיפי פירות וירקות מיובשים – טבעיים ובריאים

 

בננה, תפוח, תפוז, בטטה, בצל ואחרים, מעבר להיותם רכיב בגרנולה או במזון המבושל שלנו, כבר מזמן הפכו לחטיפים בפני עצמם, טעימים ובריאים במרקם קריספי או אחר, הפכו למבוקשים לא רק בקרב שוחרי הבריאות וצורכי תזונת ה raw, אלא בכל בית ולא פחות מכך בקרב הילדים.

אז כיצד מכינים חטיפי בריאות מיובשים ומדוע הם בריאים?

לצורך ההכנה מומלץ להצטייד בכמה מכשירים שיעזרו לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר, כגון: סכין חדה, פורס מנדולינה, מייבש מזון, קופסאות אחסון בוואקום

השימוש בסכין חדה ובפורס מזון איכותי הופכים את זמני ההכנה במטבח לקצרים בצורה משמעותית, ומאפשרים חיתוך חד ואסתטי. זמן ההכנה הקצר בא לידי ביטוי במיוחד כאשר יש צורך בחיתוך וקיצוץ כמויות גדולות של ירקות או פירות, דבר שקורה הרבה כאשר מכינים חטיפים טבעיים במייבש מזון. השימוש בכלי חיתוך חדים תורם לא רק לזמן הכנה קצר, אלא גם לתוצאות טובות במיוחד – בייחוד כאשר יש צורך בהכנה של פרוסות דקות. אחסון בקופסאת וואקום תשמור על הטריות והמרקם של החטיפים לאורך זמן, על ידי הוצאת האויר ומניעת לחות בתוך הקופסא.

הכנת פירות יבשים

קוביות בננה ופאפאיה מיובשות

בננה ופפאיה יכולות לשמש כחטיף אנרגיה טבעי – הן עשירות באנזימים חיוניים וויטמינים חשובים לגוף. וגם מלאות באנרגיה טבעית וזמינה. כאשר אוכלים בננה או פפאיה בצורה המיובשת שלהן, מקבלים תמצית מרוכזת של כל הטוב שבפירות אלו ומנה מרוכזת של אנרגיה. אכילה שלהן מתאימה במיוחד לפני פעילות גופנית – ריצה, רכיבה על אופניים או פעילות בחדר הכושר. אם תערבבו אותן עם גרנולה – תוכלו להנות ממנה עשירה שתפתח לכם את היום בבוסט של אנרגיה.
איך להכין? עם סכין קרמית חדה של קיוסרה תוכלו לקבל קוביות של פירות אלו ולהכניס אותן למייבש בצורה מסודרת. הצורה הסימטרית שמתקבלת מסייעת לייבוש מהיר יותר.

פלחי תפוחי עץ מיובשים

פרוסות של תפוחי עץ מיובשים משמשים כחטיפים טעימים במיוחד – תוכלו לארוז כמה כאלה בתיק האוכל של הילדים ולהיות בטוחים שהם אוכלים חטיפים מזינים ובריאים. את תפוחי העץ המיובשים ניתן גם לחלוט במים חמים עם מקל קינמון ולקבל סיידר חם נהדר.
איך להכין?  עם פורס מנדולינה של סטטוס תוכלו לבחור בין 7 דרגות עובי שונות לבחירתכם. אנו ממליצים על דרגה 4-5 לא עבה מדי, על מנת שזמן הייבוש יהיה יחסית קצר, אך גם לא דק מדי כדי שניתן יהיה להנות מהבשרנות של התפוח המיובש. יש לנעוץ את התפוח במאחז הבטיחות של הפורס, ולהתחיל לפרוס! הפרוסות נאגרות בכלי הקיבול של הפורס, לעבודה נוחה ומהירה.

בצל מיובש לבישול

אמנם את הבצל המיובש לא תוכלו לאכול כחטיף לארוחת עשר, אך הוא ישמש אתכם לבישול במגוון מנות – הוא יעשיר לכם את התבשילים, את האורז שתכינו או אפילו ירקות אנטיפסטי בתנור, ואם תבשלו אותו באיטיות תוכלו אפילו לקבל מרק בצל עשיר וסמיך.
כיצד להכין? ניתן לפרוס או לקצוץ – לבחירתכם. לאחר הפריסה, מומלץ לערבב את הבצל בקערה עם מעט רוטב סויה ומעט שמן שיעניקו לבצל המיובש מראה מטוגן. לפרוס על מגש מייבש המזון באופן שטוח עבור ייבוש אופטימלי.
בתום הייבוש חשוב מאוד לשמור את הבצל המיובש באריזה שתמנע מלחות להכנס לתוכו, מכיוון שבצל סופח את הלחות בקלות. את זה תוכלו לעשות עם הקופסאות לאחסון מזון בוואקום עמוק של Status.

צ’יפס בטטה

חולמים על חטיף צ’יפס פריך וטעים שמתפצח בין השיניים? הרשו לנו להמליץ לכם על חטיף צ’יפס בטטה טבעי, ללא חומרים משמרים ובלי כמות מלח מופרזת, אותו תוכלו להכין עם פורס המנדולינה המתכוונן של סטטוס ובייבוש במייבש המזון.
איך להכין? לאחר קילוף הבטטה נועצים אותה במאחז הבטיחות של פורס המזון המתכוונן של סטטוס מכוונים את עובי הפרוסות לפי הטעם שלכם – השתדלו לא לפרוס פרוסות עבות יותר מ- 2 מ”מ, על מנת שהייבוש יהיה מהיר וכדי שיתקבל צ’יפס קראנצ’י. לאחר החיתוך, העבירו את כל הפרוסות לקערה, ערבבו היטב יחד עם כף שמן זית, כף מיץ לימון וחצי כפית מלח. סדרו את הפרוסות על מגשי המייבש ויבשו את הצ’יפס כ- 12 שעות.

אחסון פירות יבשים

 

להלן טבלה מרכזת לייבוש פירות נוספים:

טבלת זמני ייבוש

אחסון

את החטיפים המיובשים חשוב מאוד לשמור באריזות שאטומות לאוויר על מנת שיישמרו על טריותם לאורך זמן ולא יספגו את הלחות שבאוויר. ניתן גם לאחסן את החטיפים בקופסאות לאחסון מזון בוואקום עמוק של Status ששומרות על המזון לפרק זמן ארוך מאוד, אפילו עד שלושה חודשים.

בתיאבון!

0