מעלותיו של מיץ עשב חיטה

מהו העשב שישנה לכם את החיים?

 

 

מעלותיו של מיץ עשב חיטה

 

זוכרים שכשהיינו רכים בשנים, אחת מהשאלות הראשונות שנשאלנו הייתה מה אוכלת הפרה?! ואת התשובה כאמור כולנו יודעים –  עשב כמובן! ולמרות שהשאלה הזו נשאלת עד היום, מסתבר, שעשב הוא לא מזונה של הפרה בלבד ושגם לאדם – עדיף לו לאכול, או יותר נכון לשתות, את מה שאוכלת הפרה ולא את הפרה עצמה! גבירותי ורבותי הכירו נא את אחד ממזונות העל העוצמתיים ביותר, סופר פוד שהתגלה במהלך השנים האחרונות – מיץ עשב חיטה! וההמלצה שלנו – קחו בשתי ידיים את אחת המתנות הנפלאות ביותר שהטבע נתן לנו.

נשאלת השאלה, ובצדק,  מדוע אנו יכולים בעצם רק לשתות את מיץ עשב החיטה ולא ללעוס אותו כאחת הבהמות?! זאת כיוון שרכיב התא המרכזי של העשב הוא התאית – cellulose. התאית היא רב סוכר – פחמימה, מעין מחרוזת ארוכה של מולקולות סוכר חד סוכריות, הרי הן הגלוקוז. הבעיה היא שהתאית או אותה מחרוזת אינה ניתנת לפירוק או עיכול על ידי גוף האדם לחלקיה הקטנים, דהיינו למולקולות הבודדות (הגלוקוז). את אותה התאית יכולים לפרק ולעכל בעיקר בעלי חיים מעלי גירה, כגון פרות וכבשים וזאת באמצעות חיידקים המצויים במערכת העיכול שלהם.

ולפני שאנחנו מתחילים להוציא לעשב החיטה את המיץ בואו נגלה מהם הרכיבים עתירי האנרגיה המצויים בו והתורמים לגופנו תרומה בלתי מבוטלת.

 

מעלותיו של מיץ עשב חיטה

מהם אותם רכיבים עתירי אנרגיה? נפרט קצת יותק לעומק…

בראש ובראשונה – ויטמינים! הוויטמינים הם בעצם תרכובות אורגניות החיוניות לגוף כאשר חלקם מיוצרים בתוך גוף האדם, כדוגמת ויטמין D וויטמין K וחלקם לא. מה שאומר שאנו מוכרחים לצרוך אותם על מנת שגופנו יתפקד בצורה היעילה ביותר. גם אם אנו לא בהכרח מרגישים זאת, רובנו המכריע מנצלים במקרה הטוב רק כ- 60% אחוז מיכולת התפקוד של הגוף שלנו ובמקרה הטוב מאוד רק כ- 80%, וזאת עקב מחסור בוויטמינים. חלק מאותם הוויטמינים הרבים המצויים במיץ עשב החיטה משמשים גם כנוגדי חמצון עוצמתיים – אנטיאוקסידנטים, אשר נלחמים ומנטרלים את הרדיקליים החופשיים המצויים בגופנו, כדוגמת ויטמיני A, C, E. כמו כן, המיץ עשיר בוויטמינים מקבוצת B כשביניהם ריכוז גבוה מאוד של B12, ולכן מסייע להרגעת מערכת העצבים. נוגדי החמצון בעודם מנטרלים את עודף הרדיקלים החופשיים, מגנים על תאי הגוף מפניהם, ובכך תורמים למניעת מחלות. ובכן, מה היתרון הגדול של צריכת הוויטמינים באמצעות מיץ עשב החיטה? בדרך זו הוויטמינים נספגים בצורתם המקורית והאורגנית לגופנו ישירות לדם, מבלי שנהרסו בהליך של חימום המזון או אף פירוקו בקיבה על ידי חומצת הקיבה ואנזימי העיכול, ומבלי לאמץ את מערכת העיכול כלל. נמשיך למינרלים! את המינרלים ניתן למצוא בטבע ובמיץ עשב החיטה שלנו. בעשב החיטה קיימים מינרלים אורגניים בכמות נכבדה. מינרלים כגון, אבץ, ברזל סידן ומגנזיום.

המגנזיום הינו מינרל חיוני לתפקוד השרירים שלנו כאשר מחסור שלו עלול לגרום לכאבי שרירים והתכווצויות לעיתים תכופות. בנוסף מחסור במגנזיום ידוע כמעלה את הסיכון למחלות מערביות נפוצות כגון: מחלות לב, סכרת, לחץ דם ומגרנות.

מבדיקה שבוצעה באמצעות כרונומטר  – chronometer (מחשבון תזונה) עולה כי ב – 5 גר' בלבד של עשב חיטה נמצא כמחצית ממינון הברזל היומי הנדרש לגוף לתפקודו התקין ולשמירה על בריאותו. היתרון העצום במינרל הברזל שבעשב החיטה הוא שהוא אינו גורם לתופעות לוואי, כפי שיכול לגרום אותו מינרל המגיע מהחי.

ועוד מסגולותיו של מיץ עשב החיטה, במיץ עשב חיטה מיובש, לדוגמה, יש כמות סידן זהה לכמותו בחלב. חשיבותם של המינרלים לגופנו היא חיונית שכן מחסור במינרלים עשוי לגרום לפגיעה קשה בגוף ואף למחלות.

ומה בעניין החלבון? במיץ עשב החיטה ניתן למצוא 17 חומצות אמינו, כשמתוכן 8 חומצות אמינו החיוניות לגופנו, משמע שגופנו אינו יכול לייצרן לבד ואלו הן:Lysine, Isoleucine, Leucine, Tryptophane, Phenylalanine, Methionine, Threonine, Valine.

מיץ עשב החיטה עשיר גם בכלורפיל המופק באמצעות אור השמש ומכיל כמויות גדולות של חמצן. הכלורפיל הוא בעצם המרכיב הדומיננטי בעשב החיטה כשהוא מהווה 70% ממנו והוא זה המקנה לו את צבעו הירוק. הודות לכלורפיל, ובזכותו, מיץ עשב החיטה תורם משמעותית לניקוי הגוף כולו. החל מניקוי הכבד, ניקוי הדם וניקוי העור מרעלים וחומרי פסולת כגון מתכות כבדות.  יש אף הדוגלים בשימוש במיץ עשב החיטה בחוקן לצורך שטיפה וניקוי של המעי הגס.

ואם כל זה לא מספק, עשב החיטה, "ה" סופר פוד –  עשיר בלא מעט אנזימים (מבנים חלבוניים) חיוניים לגוף אשר תפקידם העיקרי הוא לזרז פעולות כימיות בגוף ואלו הם:

פרוטאז, עמילאז וליפאז – אנזימי העיכול.

אס.או.די – מגן על תאים מנזקי הזדקנות, אנטי-דלקתי, אנטי-אוקסידנט.

ציטוכרום אוקסידז – אנזים אנטי-אוקסידנט החשוב לתהליכי הנשימה.

טרנסהידרוגנז – מסייע לפעילות שריר הלב.

בנוסף מיץ עשב החיטה עשיר גם באנזימים: פראוקסידז, קטלז, סופר אוקסיד דסמוטז.

הודות לכל הרכיבים הנפלאים שמכיל עשב החיטה אשר בהם נכללים גם פיטוכימיקלים כדוגמת הבטא קרוטן הידועים כנלחמים בסרטן מסוגים שונים ובמחלות לב, התרומה לגופנו היא כמעט אינסופית בעודו עושה גם את שלל הפעולות הבאות:

ממריץ חילוף חומרים, מעלה את ספירת כדוריות דם אדומות, ובכך מעלה את רמת החמצן בדם, ומסייע לבעיות אנמיה, מרחיב את כלי הדם ובכך מוריד את לחץ הדם, תומך בלבלב, עוזר לעיכול ומצויין למניעת והקלה על בעיות מעיים כגון IBS, IBD, וכיב פפטי. מיץ עשב חיטה בעל אפקט בסיסי בדם ומנטרל עודף חומציות. בשימוש פנימי כהשתלות (דרך פי הטבעת), הכלורופיל מנקה את המעי ותומך בשרירים, משפעל פריסטלטיקה , תומך בניקוי הכבד. יעיל כנגד מגרנות ובדגש על נשים – תומך בריפוי זיהומים בנרתיק. מיץ עשב חיטה נחשב לאנטי דלקתי במיוחד, מחזק את המערכת החיסונית, מסייע בריפוי פצעים מוגלתיים, ומסייע בניקוי זיהומים בקטריאליים. מסייע בטיפול באקנה ואף בצלקות, מסייע במניעת האפרה מוקדמת של שיער, וזאת הודות לרמת הביוטין הגבוהה שבו ובשמו הידוע, B7. וכיצד? הביוטין ממלא חלק חשוב בבניית חלבון הקרטין היוצר ומרכיב את השיערה שלנו. אותו קרטין נצבע על ידי הפיגמנט מלנין ובכך נשמר צבעו של השיער. עשב החיטה מועיל לסובלים מאסטמה, וזאת בשל תכונותיו האנטי אלרגניות והודות לרמה גבוהה של פלבונאידים, שמייצבים את כלי הדם.

המיץ מעולה למניעת אפטות (מגרגרים ובולעים או לעיסה של עשב לאחר הסחיטה), משפר תפקודי כבד, פועל נגד ריקבון בשיניים, מסייע בטיפול במגוון של מחלות כרוניות ולא כרוניות, תורם לשמירה על בריאות, חיוניות ואנרגיה ופעולה אחרונה חביבה בהחלט – מצמצם נזקי קרינה. לפי דעת מומחים בתחום, את מיץ עשב החיטה רצוי ומומלץ לשתות בבוקר על קיבה ריקה ואף לא לאכול או לשתות כשעה לאחר מכן, כך פעולותיו יהיו אפקטיביות יותר. מה שאומר שאם זה אפשרי, לבעלי כוח רצון ומוטיבציה מיץ עשב החיטה יכול לשמש כתחליף לקפה של הבוקר.

 

מעלותיו של מיץ עשב חיטה

 

למי שתיית מיץ עשב חיטה עשויה לתרום?

לכולם כאחד! מקטן ועד גדול! החל באנשים בריאים לחלוטין, דרך אנשים הנוטלים תרופות באופן כרוני, ועד לאנשים המתאוששים ממחלה או אף חולים במחלות כרוניות כגון: סרטן, דלקת פרקים, אסטמה, לחץ דם גבוה, סכרת שאינה מטופלת באינסולין, פרקינסון, כולסטרול גבוה, השמנת יתר, הודות לחומצות האמינו שבו תירוסין, גלוטמין וטריפטופן הידועות כמדכאות תיאבון ועוד. כיצד זה עובד והאם זה עובד? בהחלט כן. אם ניקח את בעיית הכולסטרול הגבוה למשל – למיץ עשב חיטה יש יכולת להפריש CCK ועל כן יכול להוריד רמות כולסטרול.

מיץ עשב החיטה יעיל גם במקרים של נגעים חיצוניים: לדוגמא, במקרה של כוויות: כורכים את העשב בנילון על המקום הפצוע למשך כמה דקות. כמו כן הוא מסייע לחיטוי וריפוי פצעים חיצוניים עקב היותו אנטיבקטריאלי וכן עוזר להרגעת כאבי ברכיים.. כמובן שבמקרים כאלה נדרש ליווי של מטפל מהתחום.

 

מתי יש לשתות מיץ עשב חיטה וכמה?

בתהליך ניקוי (דיטוקס) – מתחילים עם כף מיץ עשב חיטה כל יום בבוקר על קיבה ריקה ולאט לאט עולים בכמות עד כ- 1/4 כוס. לתחזוקה כללית של הגוף ומניעת מחלות מספיקה כף עד 2 ביום בבוקר על קיבה ריקה. למחלות כרוניות מומלץ לצרוך 1/4 כוס באופן יומיומי לפרקי זמן ממושכים. חשוב לדעת שאת מיץ עשב החיטה כדאי ורצוי לצרוך מיד לאחר סחיטתו, וזאת על מנת לשמר את הרכיבים התזונתיים שבו ברמה הגבוהה ביותר שניתן, כמו כן סחיטת המיץ, עדיף שתיעשה באמצעות מסחטה ייעודית לכך כדי שלא לפגום במהלך הסחיטה באותם רכיבים כאמור.

 

*** התכנים ו/או המאמרים ו/או המידע המתפרסמים באתר ו/או בפרסומים אחרים, אינם מהווים יעוץ רפואי ו/או מקצועי ו/או תחליף לייעוץ כזה ואינם בגדר המלצה או עצה רפואית או חוות דעת רפואית או אבחנה רפואית. כל מטרתם, לספק מידע ו/או העשרה ו/או הרחבת ידע אישי ומומלץ בטרם יישום ו/או עשיית כל שימוש במידע כאמור, לפנות לקבלת ייעוץ אישי ו/או פרטני ע"י בעל מקצוע מומחה (לרבות רופא, תזונאי וכד') ו/או לערוך בדיקות מקדימות הולמות.