גרנולה ביתית

דקות הכנה
דרגת קושי
image_pdf
PDF

מצרכים:

  • 500 גר' כוסמת לא קלויה
  • 250 גר' גרעיני חמניות
  • 5 בננות
  • 3 תפוחי עץ, רצוי גרנד סמיט או גולדן דלישס
  • 150-200 גר' צימוקים אורגניים באיכות טובה
  • תיבול לכוסמת: קינמון, אבקת תפוזים, קורט מלח, קורט ציפורן ו-2 כפות סירופ מייפל (או דבש)

 

אופן ההכנה:

משרים את הכוסמת ל-12 שעות, מסננים את המים העודפים ושוטפים את הכוסמת היטב עד שהמים צלולים ומנביטים במנבטה או במסננת כ-6 שעות (אם מנביטים במסננת רצוי לכסות עם מטלית לחה). מתבלים ומפזרים על גבי נייר פראפלקס. מייבשים כ-10 שעות או עד שהכוסמת יבשה ופריכה.

משרים את גרעיני החמניות ל-5-7 שעות, מסננים ושוטפים היטב, מפזרים על גבי הרשת של מייבש המזון ומייבשים 8-10 שעות.

מקלפים את הבננות, פורסים לאורך לשניים ולאחר מכן פורסים לפרוסות בגודל של כ-7 מ"מ. מפזרים על גבי הרשת של מייבש המזון ומייבשים כ-12 שעות. הבננות צריכות להיות יבשות, אבל גמישות.

מוציאים את הליבה מתפוחי העץ, פורסים לפרוסות בעובי 7-8 מ"מ ולאחר מכן כל פרוסה ל-6 חתיכות. מתבלים עם קינמון, מפזרים מעל הרשת של מייבש מזון ומייבשים כ-14 עד 16 שעות עד לקבלת מרקם יבש, אך לא יבש מדי.

לכל מרכיב יש זמן ייבוש שונה. לכן חשוב לשמור אותם במקום יבש ואטום (קופסא אטומה או שקית ניילון עבה עם סוגר). לפני שמאכסנים את הגרנולה לתוך שקית או קופסא חשוב לקרר את כל המצרכים לטמפרטורת החדר.

שמים את כל המרכיבים ביחד ומערבבים.

*כוסמת מונבטת – משרים את הכוסמת במים למשך לילה מסננים היטב ומניחים בצד עד להופעה ראשונית של נבטים. לא רצוי לגדל נבטים ארוכים. משך זמן ההנבה תלוי בעונה ובטמפרטורה. בעיקרון ככל שחם יותר הנביטה מהירה יותר.

דבר הנטורופתית, שירי מזור מבית אופק חדש: ילדים (וגם מבוגרים) שיאמצו את הכוסמת כדגן לדגני הבוקר שלהם יזכו לדגני בוקר ללא גלוטן עם שפע של סיבים תזונתיים, ויטמינים מסוג B החשובים למערכת העצבים ואינדקס גלימקי מתון (קצב בו עולה רמת הסוכר בדם לאחר מזון פחמימתי). כלל אצבע אומר שארוחת הבוקר בעלת אינדקס גליקמי נמוך תשביע ליותר זמן ותתן ילדים מרוכזים יותר וקשובים יותר.

שתפו