אלוורה

האלוורה, צמח עתיר גופרית בצבע ירוק השייך למשפחת הקקטוסים. צמח האלוורה גדל במדבר. לעלים ישנה יכולת לאגור כמות גבוהה של מים, לשימוש בתקופות ארוכות שבהן אין גשמים. הצמח מכיל כ- 99 אחוזים של מים ב- PH ממוצע של 4.5. שאר החומר המוצק מכיל למעלה מ- 75 מרכיבים תזונתיים ביניהם: ויטמינים (A, B1, B2, B3, B6, חומצה פולית, C, E), מינרלים (אשלגן, סידן, כרומיום, מגנזיום, נחושת, אבץ, כלוריד, נתרן), אנזימים (כגון אמילז וליפז המסייעים בפירוק של סוכרים ושומנים) וחומצות אמינו (20 מתוך 22 חומצות האמינו הנדרשות לגוף ו- 7 מתוך 8 חומצות האמינו שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו).

כתבי יד מסורתיים המתוארכים עד כדי 1500 לפני הספירה, מעידים על השימושים של צמח האלוורה בשנים עברו. כתבים אלו מתארים את מיץ האלוורה כמשקה בריאות, המשפר את העיכול, מחדש את הגוף ומקדם אריכות ימים. המצרים השתמשו באלו ורה במשך מאות שנים ביחד עם הרומאים, היוונים, מקסיקאים, ערבים, הודים וסינים. בין השימושים הנפוצים ביותר של אלוורה היו מלחמה בזיהומים ושימוש על כוויות. המלכות המצריות קליאופטרה ונפרטיטי החשיבו את האלוורה כאחד מסודות היופי. ממצאים ארכיאולוגיים מעידים על כך שבתרבויות קודמות צמח האלוורה נחשב בגין סגולותיו הרבות. ציורים של אלוורה נמצאו על קירות וארונות מתים מתקופות של עד 4000 שנה לפנה”ס.
בתקופה המודרנית, אנשים ערים יותר לשימושים החיצוניים של האלוורה ופחות לתועלות של שתיית המיץ. קליפת הצמח והג’ל משמשים לטיפול בעור: אקנה, כוויות, עקיצות, קסקסים, פצעים פסוריאזיס ועוד.
התקדמות טכנולוגית ביכולות העיבוד של האלוורה אפשרו ייצור של מוצרי אלוורה איכותיים יותר. מחקרים משנים 1987 עד 1997 גילו שימושים למערכת החיסון, ריפוי פצעים ומניעת מחלות. שתיית מיץ אלוורה איכותי ומריחת אלוורה על העור, יכולים לסייע לבריאות אנשים ואף לבעלי חיים. קיימים למעלה מ- 300 זנים שונים של אלוורה. סוג זן האלוורה, אופן העיבוד וכמות האלוורה במוצר קובעים את איכות המוצר.

אלוורה

0