שמן זרעי רימונים

שמן זרעי רימונים

שמן זרעי רימונים – מדוע הוא טוב לנו?

 

הרימון הוא אחד מהסמלים של סעודת ראש השנה, ופופולארי במיוחד בחודש תשרי, אך כדאי לאמצו בכל ימות השנה בגלל ערכיו התזונתיים וסגולות המרפא שבו.

ממחקרים מהשנים האחרונות עולה כי שמן זרעי הרימון יעיל למצבים הבאים:

  • הורדת לחץ דם
  • נסיגת טרשת עורקים
  • מיטיב עם חולי סוכרת
  • למניעת סרטן הערמונית וסרטן השד
  • שמירה על גמישות העור
  • לטיפול הורמונלי בגיל המעבר ולטיפול בבעיות זקפה
  • ואם זה לא מספיק, הרימון נחשב גם כמאכל מעורר תשוקה מינית!

אנטיאייגינג / האטת הזדקנות העור  – שמירה על עור גמיש ובריא

גמישות העור – שמן זרעי רימונים מכיל למעלה מ-60 אחוז חומצת שומן לינולאית המגבירה את גמישות העור, מחזקת את קרומי התאים, מגנה מפני נזקים סביבתיים, מפחיתה קמטים וקמטוטים, צריכתה חיונית לשמירה על מראה צעיר ורענן. ומניעת הזדקנות מוקדמת של העור.

שמן זרעי רימונים מסייע לחיזוק האפידרמיס, סמיך ועשיר בחומרים פעילים, מסייע להחלקת קמטים לחיזוק וייצוב העור, נוגד חמצון וביכולתו לנטרל רדיקלים חופשיים המזיקים לעור.

הבהרת העור – הרימון הוא חומר גלם בתעשיית הקוסמטיקה מאחר וגורם ללחלוח העור ובעל יכולת להבהיר את העור (כמו הלימון). דרגת החומציות של הרימון גבוהה מזו של עור הגוף ולכן הוא מנטרל את התפתחות החיידקים ויעיל למטרות ניקוי העור.

ריפוי וטיפול בנזקי עור – במחקר שהתבצע באוניברסיטת מישיגן נמצא כי למיצוי מימי המופק מקליפת הרימון יש פוטנציאל לשיקום העור, זאת בשל יכולתו לחדש את הדרמיס (השכבה הפנימית של העור).

מחקר זה גם הצביע על כך כי שמן זרעי הרימון (בניגוד למיצוי המימי) מעודד חידוש האפידרמיס שהיא השכבה העליונה של העור בגלל ריבוי תאי הקרטינוציטים (תאי העור).

שמן זרעי רימונים מטפל בשומות שומניות, צלקות, מבהיר כתמי עור, מונע התפתחות והתפשטות של סרטן העור.

ניתן להכין פילינג גרגרי רימון בעזרת חצי כוס מיץ רימונים טבעי, שלוש כפיות דבש ושתי כפות שקדים טחונים. מערבבים את החומרים, מניחים על עור הפנים ומעסים בעדינות. התהליך עוזר בהסרת שכבת התאים המתים מהשכבה העליונה של העור. הוספה של הדבש לפילינג הופכת אותו לצמיגי יותר.

סרטן השד – כיצד שמן זרעי רימונים גורם להרס תאים סרטניים.

מחקרים מראים ששמן זרעי רימון גורם להרס תאי סרטן שד.

בשמן זרעי הרימונים ריכוז גבוה של Gamma Tocopherol (3 מ’ג למיליליטר). זהו מרכיב חשוב במניעת מחלת הסרטן ובמיוחד במניעה וטיפול בסרטן השד. נוגדי החמצון שברימונים מונעים מהתאים להתרבות באופן בלתי מבוקר (כפי שקורה בתהליך סרטני) ויותר מזה – הם גם גורמים לתאים סרטניים ‘להתאבד וכך עשויים למנוע התחלה של תהליכים סרטניים.

חוקרים ישראלים מהטכניון בחיפה מצאו שלרימונים יכולות להיות השלכות חשובות בטיפול בסרטן שד ובבטיחות של טיפול הורמונאלי חלופי. החוקרים הראו ששמן זרעי רימון טבעי גורם לאפופטוזיס – מנגנון הרס עצמי של תאי סרטן שד. בנוסף, מיץ רימונים עשוי להיות רעיל עבור מרבית תאי סרטן שד התלויים באסטרוגן, זאת, ללא השפעה על תאי שד תקינים. ד”ר אפרים לנסקי, ראש צוות המחקר, אומר: “נראה שרימונים עשויים להחליף את האסטרוגן הניתן לנשים לאחר תקופת הפוריות כדי להגן עליהן מפני מחלת לב ודלדול עצם, תוך כדי הרס סלקטיבי של תאי סרטן התלויים באסטרוגן”.

החוקרים הציגו שני מחקרים:

במחקר הראשון ניתן שמן זרעי רימון במשך 3 ימים לתאי סרטן שד שגודלו במעבדה. הרס התאים נצפה ב- 37%-56% מהתאים.

במחקר השני נחשפו תאי שד תקינים ותאי סרטן שד ליין רימונים ולמיצוי של קליפת רימונים. לא הייתה שום השפעה על הרוב הגדול של התאים התקינים, אך יותר מ- 75% מהתאים הסרטניים התלויים באסטרוגן וכמחצית מהתאים הסרטניים שאינם תלויים באסטרוגן נהרסו בחשיפה לשני מוצרי הרימון.

על תוצאות המחקרים כותב ד”ר מרטין גולדמן מניו יורק העיר: “זהו כנראה חומר בטוח שיוכל לסייע לנשים רבות, במיוחד אלה שבסיכון גבוה לסרטן שד”.

סגולות נוספות

לאחרונה נערכו ברחבי העולם מחקרים שבדקו את תכולת חלקי הפרי ולאחר שנמצא ששתית מיץ הרימונים באופן קבוע מהווה מרפא לבעיות שונות נחקר גם השמן המופק מזרעיו. מחקר חדש שפורסם לאחרונה, גילה שתמצית רימונים עשויה להאט את אובדן הסחוס המתרחש במצב של דלקות פרקים, התגלית אמנם נמצאת עדיין בשלב הראשוני, אולם יתכן וכאן נפתחת תקווה לכל הסובלים מדלקות פרקים

הרימון מכיל שלל נוגדי חמצון המפחיתים את מידת החמצון של הכולסטרול ובכך הם מונעים את יצירת הרובד הטרשתי שסותם את כלי הדם וגורם למחלות לב ולשבץ הלב.

שימוש בשמן על בסיס יומיומי (מוריד משמעותית את רמת הסוכר בדם ומטפל ברמות גבוהות של כולסטרול ה-L.D.L עוזר בהורדת לחץ דם גבוה, ומנקה עורקי הדם ושריר הלב. עוזר לטיפול בטחורים ומשפר זיכרון.

בתאריך 28.09.2006 אישרה כתבה בערוץ 2 של הטלוויזיה את חשיבותו של השמן המופק מזרעי הרימון ואת ממצאי המחקר הבינלאומי שנערך על תכונותיו.

ב-29.09.2006 פורסמה ידיעה על גילוי תכונותיו בטיפול ומניעה של סרטן הערמונית.

שמן זרעי רימונים – הוראות שימוש

לשימוש בריאותי:

פעם ביום בשעה קבועה, לטפטף 2-5 טיפות שמן תחת הלשון, שם נספג ישירות למערכת כלי הדם.

לשימוש קוסמטי:

כל ערב לפני השינה, לנקות את הפנים משאריות איפור ולשטוף היטב. על פנים נקיים יש למרוח מספר טיפות שמן מסביב לעיניים ומסביב הפה- כסרום, מחדש את האלסטיות של העור ותאי העור כך שפועל כנגד קמטים. כמו כן ניתן להשתמש בשמן על מנת להבהיר כתמים על גבי העור כדוגמת כתמי פיגמנטציה וכתמי שמש. בשימוש יומיומי בערב על פנים נקיים למרוח מעט שמן לטיפול נקודתי בכתמים.

0