שוקולד raw food

שוקולד רואו

סגולות הקקאו והשוקולד ללא בישול

הקקאו כונה מזון אלוהי עוד מתקופת האצטקים. מקורם של פולי הקקאו הוא כפי הנראה בעץ הגדל למרגלות האנדים המשתרעים לחופה המערבי של אמריקה הדרומית, בקרבת נהרות האמזונס והארניקו, הנהר השלישי בגודלו בדרום אמריקה. העץ הגיע למרכז אמריקה במאה ה-1 באמצעות בני המאיה. קקאו היה מצרך יקר במרכז אמריקה. ומשם הגיע לספרד ולמדינות אירופה. בצרפת הוכר המשקה לראשונה כמשקה מעורר תשוקה.

שמירה על הלב

מסתבר כי אכילה של שתי קוביות שוקולד מריר כל יום עשויה למנוע התקפי לב ושבץ מוחי. כך עולה ממחקר שפורסם על ידי החוקר הראשי ד”ר בריין בויז’ס, אפידמיולוג תזונתי במכון לתזונה אנושית, בנותטל, גרמניה.
חוקרים אשר הרחיקו לכת עד פנמה כדי לחקור את המרכיב הבריאותי אשר בקקאו גילו שהאינדיאנים באזור נוהגים לשתות כל יום שלוש כוסות משקה קקאו ביתי. בבדיקות שנערכו בתושבים נימצא כי הם סובלים פחות מלחץ דם וממחלות לב.

‘לא לסרטן’

בספרו ‘לא לסרטן’ , אומר ד”ר דיויד סרוואן-שרייבר, ממייסדי המרכז לרפואה משולבת באוניברסיטת פיטסבורג, כי התרכובות הנמצאות בקקאו מאטות את צמיחת התאים הסרטניים. הוא ממליץ על אכילת 20 גרם שוקולד מריר ליום. כמות הקלוריות קבילה, מספקת יותר מאכילת ממתקים ומקהה את התאבון ביתר יעילות.
ד”ר סרבאן שרייבר מדגיש כי ערבוב של שוקולד עם מוצרי חלב (נכון גם לגבי שתיה של חלב עם שוקולד מריר) מבטל את ההשפעות החיוביות של תרכובות הקקאו.

גם פרופ’ גארי וונק, מומחה לפסיכולוגיה, מדעי המוח וגנטיקה רפואית מאוניברסיטת אוהיו, שכתב את הספר “המוח שלך על האוכל” (your brain on food), ספר העוסק באופן שבו מוח האדם מגיב לתרכובות הכימיות שבמזון, טוען כי גברים שאוכלים 2-3 קוביות שוקולד ליום חיים בממוצע יותר מגברים שאינם אוכלים שוקולד כלל. והשפעה מתגברת ככל שהחיבה נתונה לשוקולד המריר. כך פורסם בכלכליסט 28.10.10- בכתבתו של איתי להט “המוח הרעב”.

עץ קקאו

 

איזון הורמונלי

ידוע גם כי לשוקולד יש השפעה מרגיעה על גלי חום והזעה של נשים בגיל המעבר. לכך אחראית תרכובת הדומה להורמון הנשי אסטרוגן, המשתחררת אחרי שהשוקולד מתפרק בקיבה, מגיעה למוח מאזנת הורמונלית את הגוף ויוצרת תחושת רוגע. הקקאו הינו מקור עשיר של מגנזיום, מכיל ברזל, מעלה את רמת הסרוטונין, דופימין ופניתלמין (כימיקל האהבה) ואת החומר אנאנדמיד, הדומה לחומר הפעיל בבקנאביס. חומרים אילו, כאשר הם מגיעים למוח, מגרים את העצבים שמשפיעים על ההנאה, הרוגע וההתמודדות עם לחץ וחרדה, ואפילו מקלים על כאבים.

לאלה המבקשים להתענג מהקקאו ויתרונותיו ולהנות משוקולד בריא וטעים אנו ממליצים על הכנת שוקולד. בהכנת שוקולד ביתי, מריר, העשוי ללא בישול (raw food). נשמרות התרכובות העשירות של הקקאו. הוא  אינו מכיל חומרים משמרים, מייצבים או חלב ומוצריו. וניתן לשלב בו מגוון טעמים: טבעי, תפוז, מנטה, צ’ילי, קפה וטחינה ועוד. יתרון נוסף הינו השליטה בממתיק ובכמותו. ניתן להמתיק את השוקולד בסירופ אגבה, סירופ מייפל, סילאן ועוד.

מתכון להכנת שוקולד בבית

 

*** התכנים ו/או המאמרים ו/או המידע המתפרסמים באתר ו/או בפרסומים אחרים, אינם מהווים יעוץ רפואי ו/או מקצועי ו/או תחליף לייעוץ כזה ואינם בגדר המלצה או עצה רפואית או חוות דעת רפואית או אבחנה רפואית. כל מטרתם, לספק מידע ו/או העשרה ו/או הרחבת ידע אישי ומומלץ בטרם יישום ו/או עשיית כל שימוש במידע כאמור, לפנות לקבלת ייעוץ אישי ו/או פרטני ע”י בעל מקצוע מומחה (לרבות רופא, תזונאי וכד’) ו/או לערוך בדיקות מקדימות הולמות.

0