השוואה בין מסחטות

השוואה בין מסחטות

זה לא מכבר למדנו להכיר ביתרונות המשמעותיים שבסחיטה האיטית. בשונה ממרבית המסחטות הקיימות בשוק המתבססות על טכנולוגיה צנטריפוגלית, תוצרן של אלו האיטיות מאופיין בשמירה גבוהה יותר על ערכים תזונתיים (ויטמינים ומינרלים) וטריות המיץ. בשונה ממסחטה צנטריפולגית, המתקשה בסחיטת עשב חיטה ועלים ירוקים. המסחטות האיטיות, בעיקר אלו האופקיות, יפיקו את המיץ בקלות תוך ניצול מירבי של הירק הנסחט.

מאמר זה יתמקד ביתרונות השונים שבשימוש במסחטות איטיות ויבצע השוואה בין המסחטות השונות שתעזור לקורא לבחור את זו המתאימה לצרכיו הייחודיים.

מבנה המסחטה: מסחטות אופקיות / אנכיות

בסחיטה איטית קיימות שתי משפחות עיקריות של טכנולוגיות. מסחטות אופקיות ומסחטות אנכיות. בשני הסוגים, הסחיטה מתבססת על מעיכה של הפרי או הירק באמצעות סליל, כנגד מסננת צפופה. בשתיהן, תנועת הפרי או הירק היא אנכית, השוני הוא בתנועת בורג הסחיטה המניע את הפרי או הירק (אנכי או אופקי בהתאמה).

ההבדלים העיקריים בין שתי המשפחות:

מה סוחטים:

מסחטות אנכיות הן ורסטיליות יותר בסחיטה. סוחטות בקלות ומגוון רב יותר של מזונות ממסחטות אופקיות כך לדוגמא בסחיטה של פירות רכים, כגון פירות הדר, אבטיח וכדומה.
לעומתן מסחטות אופקיות ורסטיליות יותר בעיבוד מזון. לדוגמא, יצירת ממרחים מאגוזים, ויצירת אטריות מבצקים שונים.
לאלו הסוחטים הרבה עלים ירוקים ועשב חיטה (יש לכך יתרונות בריאותיים גדולים מאוד), ישנה העדפה למסחטות האופקיות.

אופן העבודה:

מהירות הסחיטה היא דומה בשני הסוגים, אולם הטכנולוגיה האנכית מאפשרת פתח כניסה רחב יותר, ופחות חיתוך של הפירות והירקות, כך שיש בכך קיצור של משך הסחיטה,וזהו יתרון שקיים במסחטות אנכיות
עם פיית הזנה רחבה.

מקום על השיש:

ככלל, מסחטות אופקיות תופסות יותר מקום על השיש, אולם קיימות היום מסחטות אופקיות שהשטח שהן תופסות אינו גדול והן יכולות לשבת בקצה המרוחק של השיש, תוך פגיעה מינימלית במשטח העבודה.

ניקוי:

יתרון נוסף של המסחטות האופקיות על פני האנכיות הוא בניקוי (בפרט כאשר ישנו רק סליל אחד). למסחטות אופקיות יש בדרך כלל פחות חלקים והם בדרך כלל קטנים יותר. במסחטה האופקית גודל המסננת, שהיא החלק הקשה יותר לניקוי, קטן משמעותית מאשר במסחטה אנכית.

על מנת לא להשאיר אתכם מבולבלים, נערוך טבלת השוואה בין שתי מסחטות, אחת אנכית והשנייה אופקית:

טבלת השוואת מסחטות מיצים

 

 

לאחר שהחלטתם איזו טכנולוגיה רצויה לכם באופן כללי, נותר לבחור את המסחטה המתאימה לצרכיכם.
לנוחיותכם מצ”ב שתי טבלאות השוואה של מסחטות שונות באותה הטכנלוגיה

 

השוואה בין מסחטות אופקיות

 

השוואה בין מסחטות אנכיות

ולמי שעדיין מתלבט, ישנה האפשרות להגיע להדגמה אישית בחנות אופק חדש שבאזור התעשיה החדש ספיר בנתניה, בתיאום מראש דרך טופס יצירת קשר.

0